mardi 7 avril 2015

İçli Köfte




Hamuru için :

3 su b. ince köftelik bulgur
2,5 su b. kaynar su
2 su b. un
2 büyük yumurta
1 yemek k. domates salçası
1 yemek k. biber salçası
1/2 çay k. karabiber
1,5 yemek k. tuz
Yoğurmak için soğuk su

İç harcı için :

500 gr yağsız kıyma
6 adet büyük soğan (yemeklik doğranmış)
2 domates (kabuğu soyulmuş küp halinde doğranmış)
1/2 demet maydanoz (ince doğranmış)
1 tatlı k. domates salçası
3 yemek k. sıvı yağ
3 yemek kaşığı zeytinyağı
Dilediğiniz baharatlar (karabiber, pulbiber, kekik, kimyon gibi.. )

Kızartmak için :

Sıvı yağ

Yapılışı :

İç harç hazırlanır, bunun için bir tavaya sıvı yağlar ve soğanlarla birlikte kavrulur. Ardından kıyma eklenip kavrulur ve kalan diğer malzemeler ilave edilip karıştılır, soğumaya bırakılır.




Hamuru için önce bulgur ıslatılıp kapağı hava almayacak şekilde kapatılır ve bulgurun şişmesi beklenir.
Ardında diğer tüm malzemeler eklenip yoğrulur. Yoğurduğunuzda soğuk su ilave edin kıvamı ayarlamak için. Ben biraz yoğurduktan sonra robottan geçirdim ve macun gibi bir kıvam elde ettim işin püf noktası. Eğer hamuru geceden yaparsanız daha iyi bir sonuç elde edersiniz. Daha sonra hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın. Baş ve işaret parmağınızın yardımıyla köfteler oyulur lezzeti ince olmasında o yüzden ince yapmaya dikkat ediniz.
Oyduktan sonra içlerini kıyma ile doldurulup kapatılır.
Kızgın yağda köfteler kızartılır peçete kağıta alınır.



 Arzuya göre içli köfteleri haşlıyabilirisiniz. İçli köftelerin üzerlerine yoğurt sarımsak ve kızdırılmış tereyağı ile servis edebilirsiniz. ~ Afiyet bereketli olsun inşAllah :) Not : ben bu ölçülerde yaklaşık 80-90 tane elde ettim yapmışken çok yapıyorum ve derindondurucuda muhafaza ediyorum sonuç ilk günki gibi lezzetini koruyor.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire