mercredi 22 octobre 2014

Bostan Patlıcanı Kebabı Tarifi

Bostan Patlıcanı Kebabı 



Malzemeler

3 adet bostan patlıcan
250 g kıyma
2 adet yemeklik doğranmış kuru soğan
1 adet doğranmış büyük yeşil biber
1 adet büyük domates (kabuğu soyulmuş doğranmış)
1 yemek kaşığı salça
Sıvı yağ
Tuz
karabiber
pulbiber
kırmızı toz biber
az kimyon
Püresi için:
3 adet haşlanmış patates
2 yemek kaşığı süt
tuz
Pürenin üstüne:
kaşar peyniri (bir su bardağı kadar)
Sosu için:
1 yemek kaşığı salça
sıcak su

Hazırlanışı: Patlıcanlar alacalı soyulur ve resimde görüldüğü gibi kalın olacak şekilde halka halka doğranır. Kızgın yağda patlıcanların iki tarafı kızartılıp peçete kağıdın üstüne alınır, yağının çekilmesi beklenir. Kıyması için, soğanlar sıvı yağda kavrulur. Kıyma ilave edilip kavrulur. Ardından salçayı, biberi ve domatesi eklenip pişilir (domatesin suyu çekene kadar). En son tuzu ve baharatlar eklenir. 



Püresi için, resimde görüldüğü gibi bir çatalla patatesler ezilir, süt ve tuz eklenir iyice karıştırılır (ben karabiber ve pulbiber de ekledim). Tepsiye patlıcanlar dizilir, üzerine kıymalı harçtan paylaştırılır. Onun üzerine patates püresi paylaştırılıp kaşar peyniri rendesi serpilir. Bir kasede salça ve sıcak su karıştırılıp tepsinin dibine dökülür. 



Önceden ısıtılmış 175 derecede peynirler eriyene kadar pişirilir. Piştikten sonra üzerine salçalı sos dökülüp sıcak servis edilir. Bu tarifi herkes denesin, inanın pişman olmayacaksınız  
Afiyet bereketli olsun....  
Not : 
- Ben kıymalı yaptım ama siz aynı ölçülerde etli veya tavuklu yapabilirsiniz, tercih sizin. 
- Patlıcanları yıkadığınızda kurulamayı unutmayın ki yağda kızarttığınız zaman sıçramasın. 
- Kolaylık olsun diye ben bir gün önceden patlıcanları kızarttım ve püreyi hazır ettim.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire