lundi 29 décembre 2014

Ebruli Kurabiyesi (pişirmeden)






Ben fıstık ve badem karışımı yaptım, siz dilerseniz sadece fıstıklı ya da bademli veya fındıklı (üçü de karıştırabilir) yapabilirsiniz, tercihi size bırakıyorum. Veya 300 gr kuruyemiş ile 2 paket sadece bisküvi ile yapılabilir maliyeti daha az olur. Buyurun tarife :)

Malzemeler :

600 / 700 gr kavrulmuş kuruyemiş ( ben 250 gr badem ve 400 gr fıstık kullandım) Bir çay bardağı dolusu bal Yarım tatlı kaşığı tarçın (arzuya göre daha fazla olabilir). 400 gr çikolata (sütlü veya bitter ) 100 gr beyaz çikolata

Yapılışı

Kuru yemişleri robottan geçirin (çok ince olmayacak şekilde). Bal ve tarçını ekleyip harmanlayın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dökün, kaşık ile yayın. Sonra bir bardak yardımı ile düzeltin, resimde görüldüğü gibi (bu işlem düz olmasını sağlayacak). Benmari usulü 200 gr bitter çikolatayı eritip harcın üstüne dökün, donmasını bekledikten sonra yağlı kağıt serin, üstüne tepsiyi yerleştirip ters çevirin. 


Kalan 200 gr sütlü çikolatayı dökün, beyaz çikolatayı da benmari usulü eritip resimde görüldüğü gibi uzunlamasına çizgiler yapın. Bir bıçak yardımı ile bir yukarı bir aşağı olacak şekilde 1-2 parmak aralığında boşluk bırakarak çizgiler oluşturun.


Çikolatanın biraz donmasını bekleyin (çok donarsa kesilmesi zor olur, kırılır), dilediğiniz gibi kesin. Kurabiyeler 2-3 ay muhafaza edilebilir. Şiddetle tavsiye ederim bayram için yapmıştım misafirlerden tam not aldı, çocuklar da çok sevdi. Afiyet bereketli olsun inşAllah :)


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire