samedi 22 novembre 2014

Karamelli Rulo Pasta (pişirmeden)





Bu pasta oldukca pratik, fırın derdi yok rulo pasta yapamıyorum sararken kırılıyor derdine de son :) Üstelik malzemeler herkesin bütçesine de uygun olarak yaptım ve kolayca herkesin evinde bulucağı malzemelerden dikkat ederek seçtim. Şiddetle tavsiye ettiğim bir pasta ilk yaptığım gün bitti ve çok güzel övgüler aldım :) Haydi buyurun tarife :)
Malzemeler :
Hamuru için : 2 paket sade bisküvi Hazır karamel sos
Muhallebisi için : 2 yemek kaşığı un 2 su bardağı süt Yarım çay bardağı toz şeker 1 tatlı kaşığı tereyağ 1 çay bardağı hindistan cevizi (arzuya göre)
(1 paket vanilya da eklenebilir)
İçine arzu edilirse : Fındık, ceviz, badem veya damla çıkolata da olabilir (ben fındık kullandım).
Üzerine : Hazır çikolata sosu
Karameli kendiniz yapmak isterseniz : 1 su bardağı şekeri bir tencerede kısık ateşte karamel rengi alana kadar eritin. Bir su bardağı su ve bir yemek kaşığı nişastayı karıştırıp tencereye ilave edin. İlk başta şeker donuyor ve patlıyor dikkat edin ama daha sonra erimeye başlıyacaktır. Karamel yoğunlaşınca ocağın altını kapatın ve ılınmaya bırakın.

Yapılışı :
İlk önce hamuru için, rondoda bisküviler parçalanır ve bir kaba aktararak karamel sosunu yavaş yavaş ekleyip yoğruyoruz. Hamur toplandığı zaman kıvamı olmuş demektir. Hamuru streç filme sararak buzdolabına kaldırılır. Bu arada muhallesi hazırlanır. Bunun için tüm malzemeler bir tencereye alınıp kısık ateşte pişirilir ve en son tereyağ eklenip kariştirilir (eğer muhallebiniz çok koyu olduysa süt ekleyip çırpabilirsiniz, herkesin bardak ölçüsü farklıdır). Ben bir çay bardağı hindistan cevizi de ekledim ve iyice soğmasını bekledim.
Daha sonra resimde görüldüğü gibi yağlı kağıt serilir ve merdane yardımı ile hamur açılır :



Muhallebisi yayılır ve dilediğiniz iç malzemesi serpilir (ben tüm fındık kullandım kesildiğı zaman hoş bir görüntü oldu). Kolaylıkla rulo şeklinde sarıldığını farkedeceksiniz :


Rulo pastayı 15 dakika kadar buzdolabında dinlemeye bırakılır. Servis esnasında hazır çıkolata sosu dökülür ve dilediğiniz gibi süsliyebilirsiniz.



Afiyet bereketli olsun inşAllah :)
Not : Bu tarif tamamen bana aittir emeğe saygı lütfen, blog sayfamı referans gösterin.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire